Het internet heeft de manier waarop we winkelen veranderd. Websites spelen een centrale rol in het werven van klanten. Een bedrijfswebsite werft meer potentiële klanten op een dagelijkse basis dan een sales team zou kunnen.
Vandaag de dag, gebruiken kopers het internet om onderzoek te doen, te vergelijken en producten en diensten te kopen. Veel informatie is vrij beschikbaar en kopers gebruiken hun: mobiele telefoons, tablets en desktops tijdens hun onderzoek. Aankoopbeslissingen kunnen worden gemaakt op impuls of na dagen en weken, maar toegang tot informatie is een constante factor in de wereld van vandaag.
Het internet bevat een schat aan informatie en tools die de klant ondersteunt in zijn reis naar de beste aankoop. In de huidige markt heeft de klant het voor het zeggen.
Zaken als: search, social media, e-mail, sms, blogs en websites fungeren als centra van invloed. Volgens gegevens van HubSpot, een marketing en analytics software bedrijf, voert 78% van de consumenten online product onderzoek uit. Dit onderzoeksgedrag heeft grote invloed op e-commerce en online transacties, aangezien 64% van de smartphone eigenaren met behulp van hun smartphones online winkelen.
Yep, je website is elke maand werknemer van de maand
Hoewel ik mezelf bewust dat sommige bedrijven succesvol geworden zijn zonder een website is het geen excuus om geen website te hebben want een website biedt vele voordelen.
Je website verschijnt altijd op tijd op het werk
Stel je een werknemer voor die elke dag werkt, nooit te laat is op het werk en zichzelf nooit ziek meldt of een dag vrij wil hebben. Je website staat altijd gereed.
Je website doet 24/7/365 marketing voor je bedrijf. Je website haalt kwaliteit leads binnen en regelt vaak de verkoop en dit alles kost slechts centen per uur.
Je website verhoogt je autoriteit en invloed
Wil je een voordeel ten opzichte van je concurrenten hebben dan kan een betere site vaak helpen. Als je een geweldige website creëert, die gemakkelijk kan worden gevonden in Google door klanten die zoeken wat je te bieden hebt, terwijl je concurrent romantisch vasthoudt aan de traditionele marketingmethoden, haal jij de business binnen die je concurrent op tafel laat liggen.
Je website gebruiken om waarde voor je klant te creëren in de vorm van content marketing kan je eveneens helpen om nieuwe klanten te werven. Je kunt de bezoekers van je website eveneens een voorstel voorleggen om zaken met je te doen.
Je website verkoopt 24/7 zonder vakantie te nemen
Het is jammer dat je niet je beste verkoper tegenover een potentiële klant kunt hebben zitten op het moment dat deze denkt om iets van je te kopen. Je website is altijd open en beschikbaar, 24 uur per dag en 365 dagen per jaar. Het maakt niet uit wat het weer doet of het vakantie is. Je website staat altijd klaar om je nieuwe klant te ontvangen.
Je website levert altijd de juiste pitch
Hoe beter een verkoper is, hoe meer consistent ze de voordelen van je product of dienst zullen uitleggen aan anderen. Zelfs de beste verkopers zijn echter niet perfect en zullen dus weleens een foutje maken. Je website kan elke keer een perfecte pitch leveren, ervan uitgaand dat je website van uitstekende copywriting en visuals is voorzien.
Je website kan dingen die verkopers niet kunnen
Het is moeilijk voor een verkoper om op afroep een multimedia presentatie te houden en te refereren naar alle feiten en casussen tijdens het verkoopproces of om een uitgebreide verzameling van de nieuwste testimonials van tevreden kopers in enkele seconden te tonen. Je website kan al deze dingen voor vele prospects tegelijk doen zonder enige moeite.
Je website kan veel prospects verwerken
Aangezien we het over vele prospects hebben, een groot probleem waar zelfs superster niveau verkopers hinder van ondervinden is dat hun tijd en aandacht beperkt is. Als ze overweldigd worden omdat je marketing succesvol is dan moet je opnieuw beginnen met werven en inhuren. Dat is een proces dat tijdrovend en duur kan zijn. Je website wordt steeds efficiënter naarmate er meer en meer mensen gebruik van maken. Het kost je niets extra’s om veel bezoekers te hebben, maar de ROI wordt alsmaar beter.
Je website is de perfecte teamspeler
Terwijl verkopers soms een beetje gevoelig reageren op het delen van leads en commissies heeft je website er geen moeite mee om een teamspeler zijn. Als je wilt dat je website een verkoop sluit is dat prima; Indien je liever wilt dat je website informatie verspreid en leads verzamelt voordat ze door worden gegeven aan een ander lid van je sales team, dan is dat eveneens prima.
Als het er op aan komt regelt je website een aantal sales taken waar een echt persoon moeite mee zou hebben. Je website is altijd beschikbaar, heeft meer mogelijkheden en is efficiënter, et cetera. Dus als de website van je bedrijf zijn taken niet naar behoren uitvoert is nu het moment om jezelf af te vragen wat er verbeterd moet worden.
Je website is de meest kundige verkoper van je bedrijf en een 24/7 kassa
Je website is je meest deskundige verkoper. Niet alleen kan je website consumenten details over je bedrijf geven, maar je website kan deze kennis weergeven op de door jou gekozen manier. Door middel van testen en perfectionering, zal je website je meest geïnformeerde verkoper worden. In aanvulling, je website is geweldig in het maken van sales. Niet alleen kan je site informatie wereldkundig maken, maar je website kan eveneens betalingen accepteren.
Je bedrijfswebsite is georganiseerd en uitstekend in multitasking
Je website is je meest georganiseerde werknemer en alle informatie is keurig gearchiveerd. De kennis op je website is digitaal georganiseerd, waardoor er geen sprake is van rommel in je kantoor, zoals flyers en brochures die overal verspreid liggen. Daarnaast zal je website op elk moment communiceren met honderden, zelfs duizenden klanten over meerdere zaken. Je website zal alle processen gestroomlijnd uitvoeren, terwijl je website je klanten bijstaat in hun behoeften.
Hier is hoe je over je website moet denken
Je weet inmiddels dat je website de beste werknemer ooit is. Deze werknemer zal 24 uur per dag, 365 dagen per jaar werken, nooit slapen en nooit een dag vrij willen en nooit om een salarisverhoging vragen! Het primaire doel van deze werknemer is om je bedrijf te promoten aan je potentiële klanten en je invloed in de markt 24/7 te vergroten. Deze werknemer is beschikbaar vanaf elke plek in de wereld en kan gelijktijdig oplossingen en de juiste kennis bieden aan vele mensen over de hele wereld. Het beste van dit alles is dat je website dit nagenoeg gratis doet. Er zijn vrijwel geen kosten, behalve de kosten voor: hosting, webdesign en een domeinnaam. Je website geeft je potentiële klanten de juiste aandacht waardoor je zaak gedijt.
Hoogwaardige SEO is de brandstof voor je beste werknemer
Hoogwaardige SEO is de brandstof van deze belangrijke voordelen, want hoe meer bezoekers je website dagelijks ontvangt hoe groter de genoemde voordelen worden en hoe meer jij ervan profiteert. Besteed je SEO zorgeloos en risicoloos aan mij uit. Het samenwerken met mij komt met veel voordelen, zoals: een zeer concurrerend tarief zonder vervelende contracten. Mijn huidige klanten zijn laaiend enthousiast over mijn dienstverlening, neem daarom nu vrijblijvend contact met mij op via de contactpagina.