Deze local SEO gids bevat drieëndertig handvatten en een local SEO checklist voor lokale bedrijven die voorop willen lopen. Deze handvatten zijn in de meeste gevallen vrij eenvoudig. Begrippen als goede content is beter dan slechte content, zouden niet de doorbraken moeten zijn die ze meestal zijn, toch vertel ik hier enkele basisconcepten en ik hoop dat ze je helpen om uitstekend lokaal te ranken. Onthoud dit: het succes van je bedrijf ligt in je eigen handen.
Local SEO is hot bij lokale ondernemers, dat is logisch want hun klanten worden steeds mobieler en men doet alsmaar vaker aankopen op hun mobiel of men googled waar men uit eten wil. We zijn overal te bereiken en bedrijven die niet lokaal vindbaar zijn missen de boot. We kunnen Google overal raadplegen. Google biedt voor vele problemen direct een oplossing. Heb je trekt? Google dan het dichtstbijzijnde restaurant. Moet je reizen met het openbaar vervoer? Google dan wanneer je trein arriveert. Zoek je vertier google dan welk café populair is. Google staat centraal in ons leven en de helft van de zoekopdrachten is lokaal georiënteerd.
Enkele van de vele voordelen van lokale SEO
- De meeste klanten gebruiken internet om lokale bedrijven te vinden, zowel op hun desktop als mobiele apparaten.
- Lokale SEO stimuleert de verkoop door klanten te helpen je bedrijf te vinden wanneer ze op zoek zijn naar een specifiek product of een specifieke service, een derde van de zoekopdrachten vindt plaats vlak voor een winkelbezoek.
- Aanwezigheid op een online directory helpt bij het verbeteren van je algemene zoekmachine rankings.
- Lokale SEO biedt een geweldig rendement, in vergelijking met traditionele advertentie methoden zoals kranten of direct mail.
- De meerderheid van de consumenten heeft veel vertrouwen in online bedrijfsbeoordelingen.
Zoals je ziet, zijn er veel redenen om de lokale SEO-strategie van je bedrijf te verbeteren
Consumenten weten precies wat ze zoeken en lokale ondernemers kunnen hier slim op inspelen door er zorg voor te dragen dat ze uitstekend vindbaar zijn in de lokale Google zoekresultaten.
Lokale zoekopdrachten leiden tot actie, consumenten die vinden wat ze zoeken bezoeken doen vaak nog dezelfde dag een aankoop. Voor lokale ondernemer is local SEO een grote kans die optimaal benut hoort te worden.
Als je wilt beginnen met local SEO en je wilt in die boot stappen, dan is het goed om te weten wat eraan vooraf ging. Of misschien zit je al in de spreekwoordelijke bootje en kun je meer leren over hoe het werkt en wat je kunt optimaliseren. Daarom vind je in dit artikel de 5 handvatten om goed aan de slag te gaan met local SEO.
Local SEO is een waardevolle investering in je bedrijf om je te helpen voorop te lopen heb ik hieronder negentien handvatten beschreven die een gedegen fundament bieden voor uitstekende resultaten in de lokale zoekresultaten.
Herken het belang van zoekverkeer voor je bedrijf
SEO of zoekmachine-optimalisatie is een van de technieken om meer bezoekers naar je website te halen. Zonder een groot aantal mensen die je website bezoeken, kan je je site niet tonen aan potentiële klanten. Daarom moet je het belang van zoekverkeer kennen, zodat je de nodige stappen in SEO kunt nemen.
Kies je domeinnaam zorgvuldig
Het is erg belangrijk dat de domeinnaam van je site gerelateerd is aan het onderwerp. Het is zelfs het beste als de titel van de site dezelfde is als de domeinnaam, zodat mensen deze gemakkelijk kunnen onthouden en opnieuw en opnieuw kunnen bezoeken. Daarom moet je wat tijd besteden aan het bedenken van mogelijke domeinnamen.
Stel het hoofdzoekwoord van je website vast
Een van de allereerste dingen die je moet doen om succesvol te zijn in online marketing, is het vaststellen van het belangrijkste sleutelwoord van je site. Als je dat kunt, kun je er gebruik van maken en je webpagina’s ermee optimaliseren. Indien mogelijk kun je er ook gebruik van maken voor je domeinnaam.
Gebruik een zoekwoord tool
Het gebruik van een tool om de zoekwoorden van je site te bepalen zou een lange weg gaan, wat betreft het gebruik van SEO als een van de technieken om meer websiteverkeer te genereren. Er zijn veel hulpprogramma's voor zoekwoorden waar je vandaag van kunt profiteren. Welk type tool je ook wilt gebruiken, zorg ervoor dat het effectief is, zodat je er geen tijd aan verspilt.
Maak gebruik van suggestie tools voor domeinnamen
Er zijn tegenwoordig veel tools voor het suggereren van domeinnamen beschikbaar op internet. Het enige dat je hoeft te doen om ze te vinden, is gebruik te maken van je zoekmachine. Om gebruik te maken van zo'n online tool, hoef je alleen maar de trefwoorden in te voeren die gerelateerd zijn aan het onderwerp van je website. Door deze tools te gebruiken, kun je kiezen uit een groot aantal domeinnamen.
De content van je website is erg belangrijk
Als je wilt dat meer mensen je site regelmatig bezoeken, moet je ervoor zorgen dat de content van zeer hoge kwaliteit is. Het is het beste als je exclusieve content maakt. Daarom moet je vandaag beginnen met het schrijven van artikelen voor je site. Schrijf de artikelen met behulp van waardevolle informatie en onderzoek, zodat mensen het kunnen waarderen en het delen op social media.
Bedenk een gedenkwaardige domeinnaam
Als het gaat om het kiezen van de domeinnaam van je site, moet je deze zo memorabel mogelijk maken. Om dat mogelijk te maken, moet je een domeinnaam hebben die pakkend en kort is. Wanneer je domeinnaam in staat is om de aandacht van mensen te trekken, dan zullen ze geen moeilijkheden ondervinden om het te onthouden.
Voeg meer hoogwaardig content toe aan je website
Je moet er rekening mee houden dat je mensen moet overtuigen om je producten en diensten te kunnen kopen. Je kunt weten of iemand bijna van overtuigd is wanneer hij je site van tijd tot tijd bezoekt. Om een persoon je site te laten bezoeken, moet je hem goede redenen geven om je site te bezoeken en een daarvan is door de site te voorzien van nieuwe en actuele content.
Vergeet de zoekwoorden in je afbeeldingsbestanden niet
Wanneer je afbeeldingen op je website uploadt die betrekking hebben op je producten en diensten, vergeet dan niet om hiervoor ook zoekwoorden te gebruiken. Sommige mensen worden gemakkelijk aangetrokken door bepaalde afbeeldingen. Als je je afbeeldingen optimaliseert met belangrijke zoekwoorden, kunnen meer mensen je website en producten vinden.
Lokaliseer je beste concurrenten en analyseer hen
Het kennen van je concurrenten is één van de beste dingen om te doen om hen voor te zijn, of op zijn minst gelijk te zijn aan hun prestaties. Om dat te bereiken, moet je er eerst onderzoek naar doen. Identificeer ze en probeer de strategieën te controleren die ze toepassen. Hiervoor zijn vele bruikbare software tools ontwikkeld.
Bepaal je beste zoekwoorden
Doe je onderzoek om te bepalen welke zoekwoorden je het meeste zoekverkeer bezorgen. Dit geeft je een voorsprong op je concurrenten wat betreft het aantrekken van meer potentiële klanten naar je website. Zodra je de beste zoekwoorden hebt geïdentificeerd, optimaliseert je je site ermee, evenals je blogs, zodat je de voordelen kunt maximaliseren die je eraan kunt ontlenen.
Bepaal of je website kan worden doorzocht door verschillende zoekmachines
Om ervoor te zorgen dat mensen je site kunnen vinden wanneer ze naar gerelateerde informatie zoeken, moet je website door zoekmachines kunnen worden doorzocht. Om dit te bereiken, moet je onderzoeken hoe je dit voor elkaar krijgt. Zorg er daarnaast voor dat bepaalde bestanden die je op je website hebt geplaatst, niet verhinderen dat je site wordt geïndexeerd. Indien je website vele afbeeldingen toont loont het om de afbeeldingen van je website of webshop extern te hosten, hierdoor optimaliseer je de laadsnelheid van je website.
Haal het meeste uit je tags
Om ervoor te zorgen dat je website kan profiteren van je tags of title tags, moet je zoekwoorden gebruiken. Afgezien van dat, kun je ook het geografisch gebied waar je diensten aanbiedt in je title tag vermelden, als je een specifiek gebied bestrijkt. Bovendien moet je ook gebruik maken van de meest waardevolle zoekwoorden aan het begin van je title tag.
Titels opstellen voor de pagina's van je website
Eerst en vooral moet je ervoor zorgen dat elke pagina op je website is voorzien van een titel. Bovendien moeten de titels kort en pakkend zijn, zodat ze boeiender zijn en makkelijk te onthouden. Zorg er bovendien voor dat de titels op elke pagina van je site uniek zijn.
Gebruik synoniemen in je teksten
Wanneer je blogs schrijft voor je website of voor een externe partij, moet je synoniemen gebruiken, vooral als het gaat om de gewenste zoekwoorden. Wanneer je synoniemen gebruikt, wordt de flow van het blog natuurlijker. Bovendien maakt het de blogs ook interessanter en aangenamer om te lezen voor je potentiële klanten.
Vergeet de links niet
Wanneer je je blogs naar verschillende website voor plaatsing verzendt, vergeet dan niet om links op te nemen. Deze links moeten de lezers van je blog naar je website leiden, wanneer zij erop te klikken. In de meeste gevallen zijn de links onderaan je blogs opgenomen.
Maak je artikelen: uniek, makkelijk te lezen en boeiend
Bij het schrijven van artikelen voor je website en het publiceren van je blogs, moet je ervoor zorgen dat je blogs unieke content bevatten. Wanneer een artikel uniek is, is er een betere kans dat een persoon het volledig leest omdat het hem waardevolle informatie oplevert.
Bezoek websites die je kunnen helpen je online prestaties te bepalen
Er zijn vandaag vele bedrijven die je kunnen helpen de huidige prestaties van je site te controleren en te verbeteren. De data die je hieraan kunt ontlenen zijn bijvoorbeeld de: zoekmachine posities van je site, de algemene populariteit en inkomende backlinks.
Let erop dat je gewenste zoekwoorden niet te veel toepast op je website
Hoewel het gebruik van zoekwoorden één van de manieren is om je site te promoten, moet je oppassen dat je dit niet overdrijft. Als er te veel verwijzingen zijn naar de zoekwoorden die je voor je webpagina gebruikt, wordt dit meestal niet gewaardeerd door Google. Wanneer dit toch gebeurt, zien zoekmachines, zoals Google, je website als een spam site, wat niet goed is voor je ranking in Google.
Profiteer van organisch verkeer
Organisch verkeer is gratis, daarom is het slim als je jezelf concentreert op het bereiken van wensbare zoekmachine posities. Organisch verkeer kan worden verkregen als je de juiste stappen zet bij het toepassen van SEO. Afgezien van dat, kun je het ook bereiken als je website goede content biedt. Concentreer je dus op het creëren van waardevolle content omdat je site hierdoor meer zoekverkeer kan genereren.
Zorg ervoor dat navigeren op je website makkelijk is
Het opzetten van webpagina’s die gemakkelijk te navigeren zijn, komt niet alleen bezoekers ten goede. Het kan ook jou, de eigenaar van de website, ten goede komen, omdat je site hierdoor meer zoekverkeer kan genereren. Hoe eenvoudiger het is voor bezoekers om te navigeren, hoe gemakkelijker het is voor zoekmachines om je pagina’s te indexeren en te verkennen.
Gebruik user generated content
Het creëren van uniek content voor vele lokale webpagina’s kan best een uitdaging zijn. In plaats van zelf content te creëren, kun je ook bezoekers unieke content laten schrijven.Vraag aan klanten of ze een beoordeling voor je webpagina willen schrijven en plaats de beoordeling op de lokale pagina in ruil voor bijvoorbeeld een korting of een cadeaubon. Klant beoordelingen verhogen eveneens de autoriteit van je website.
Lokale SEO tips om op Google Maps te heersen
In augustus 2015 heeft Google de grootste veranderingen aangebracht in de lokale zoekgeschiedenis, wat resulteerde in een enorm verschil met wat gebruikers en SEO-experts de hele tijd hadden meegemaakt.
Toen dit gebeurde, merkten zowel gebruikers als SEO-enthousiastelingen voor het eerst dat tijdens het zoeken naar een lokaal bedrijf, het lokaal resultaat de drie belangrijkste zoekresultaten zou tonen in plaats van zeven wat eerder het geval was. De Google-kaart die naast de zoekresultaten werd weergegeven, was echter ongewijzigd.
Wat SEO-enthousiastelingen het 7-pack noemen, werd daarom vervangen door de "3-pack" om een gebruiksvriendelijke ervaring te bieden.
Het doel van Google is altijd geweest om de gebruikers te laten genieten van een gemakkelijk navigeerbare ervaring. Daarom kwamen deze veranderingen voor de meesten van ons niet als een verrassing. Het leek in plaats daarvan een logisch gevolg om de gebruikerservaring van de zoekmachine te verbeteren.
Hoe zit het met de eigenaars van bedrijven en instellingen, met name degenen die meestal vierde tot zevende gerankt waren op de lokale zoekopdrachten van Google? Natuurlijk voelden de meesten van hen nogal teleurgesteld omdat het hen een kans op zichtbaarheid ontzegde.
Maar de veranderingen waren permanent en ondernemers moesten zich snel aanpassen als ze wilden dat Google Search voor hen werkte. En dat was niet de enige verandering. Andere wijzigingen die met het "3-pack" model zijn gekomen
Als je nu op een van de 3-pack-opties klikt, krijg je een 20-pack met veel meer details, inclusief adressen en telefoonnummers.
Beoordelingen en recensies spelen een nog grotere rol en zijn belangrijke zoekgegevens. Lokale, betaalde advertenties zijn geïntroduceerd voor diegenen die diensten zoeken die ze lokaal kunnen huren. Afstand en locatie ranking parameters zijn sterk verbeterd
Strategieën die zich richten op SEO-doelstellingen voor de lange termijn en aandacht besteden aan het creëren van een betere klantervaring, werken het beste. Dus hoe moet je je lokale SEO-plan veranderen om succesvol te zijn?
Volg deze tips en je zal heersen in Google Maps
Tip 1: Zorg ervoor dat je een fysiek adres hebt in de woonplaats waar je vermeld wilt worden
Het is van fundamenteel belang om ervoor te zorgen dat je een fysiek adres hebt voor het gebied dat je lokaal wilt optimaliseren. Bovendien moet het specifieke adres waar je locatie zich bevindt zich binnen, of zo dicht mogelijk bij het gebied, bevinden dat je target.
Tip 2: Gebruik Google My Business (GMB) op de juiste manier
Google heeft het belang van GMB verhoogd, wat betekent dat alle bedrijfsinformatie die je eraan toevoegt, wordt weerspiegeld in Google Zoeken en Google Maps. Dit is bedoeld om het voor klanten gemakkelijk te maken je te vinden, ongeacht het apparaat dat ze gebruiken.
Zorg er bij het creëren of verder ontwikkelen van je GMB voor lokale SEO voor dat:
- Je GMB volledig en nauwkeurig is ingevuld met relevante en consistente informatie.
- De GMB-locatie die je vermeld hebt door de eigenaar is geverifieerd.
- De specifieke woonplaats en gemeente waarop je jezelf richt, vermeld wordt in de titel van de GMB-bestemmingspagina.
- Dat de primaire GMB-categorieën consistent zijn met je product en overeenkomen met een bredere zoekcategorie.
Tip 3: Zorg ervoor dat de NAP (adres- en contactgegevens) op je website overeenkomt met de NAP op GMB. Afgezien van je fysieke adres, moet de NAP (naam, adres en telefoonnummer) consistent zijn met de werkelijke naam van je bedrijf en dit moet overal consistent zijn waar deze gegevens getoond worden.
Tip 4: Zorg ervoor dat je website een kaart naar je locatie heeft
Naast het hebben van contactgegevens voor je website, is het erg belangrijk dat je een echte kaart op je website hebt om je precieze locatie te tonen. De code om een kaart toe te voegen aan je locatie kan worden toegevoegd aan de contactpagina op je website.
Bovendien is sommige van de onderstaande informatie ook erg handig om op uw website te hebben, en met name op de webpagina met contactpersonen:
- De openingstijden van je bedrijf
- Routebeschrijvingen naar je bedrijfslocatie.
- Links naar je sociale media en opties voor delen op social media.
Tip 5: Zorg ervoor dat verschillende bedrijfslocaties elk een eigen webpagina hebben
Als je bedrijf meerdere vestigingen of locaties heeft, is het belangrijk om afzonderlijke webpagina's te maken die geoptimaliseerd zijn voor elke specifieke locatie.
Tip 6: Geef elk product en dienst zijn eigen afzonderlijke webpagina
Als je verschillende producten of services aanbiedt, zorg er dan voor dat elke dienst of product een eigen webpagina heeft met relevante, specifieke details. Deze verschillende pagina's kunnen worden gekoppeld vanaf een enkele pagina die alle producten of services samenvat.
Tip 7: Zorg voor local citations
Local citations creëren in belangrijke internationale en regionale bedrijfsregisters zoals Yelp, is van vitaal belang voor lokale SEO. Citations kunnen helpen bij het opbouwen van autoriteit en geloofwaardigheid en nog belangrijker, het genereren van waardevol zoekverkeer naar je website.
Wanneer je local citations creëert, zorg er dan voor dat:
- Je citaten consistent zijn.
- De local citations die je gebruikt afkomstig zijn van websites van goede kwaliteit.
- Je gebruik maakt van een manier om je bedrijf vermeld te krijgen in lokale krantenartikelen en blogberichten.
- Zorg ervoor dat je lokale backlinks genereert van lokale online media.
Tip 8: Zorg ervoor dat je website unieke content bezit
Om te voorkomen dat je een penalty krijgt van Google, moet je ervoor zorgen dat al je webpagina's unieke content bevatten. Bovendien zijn de: bounce rate, click-through rate en time on site belangrijker dan ooit tevoren en je moet ervoor zorgen dat je content biedt die je lezers boeien.
Dit betekent ook dat je website aantrekkelijk, gebruiksvriendelijk en veelzijdig moet zijn om comfortabel te kunnen worden gebruikt op verschillende apparaten met verschillende schermresoluties.
Bovendien speelt reguliere organische SEO nog steeds een cruciale rol in de lokale ranking van Google. Je online bedrijfsstrategie moet zich dus blijven concentreren op goede organische SEO.
Tip 9: Maximaliseer je reviews
Google neemt bedrijfsreviews serieus, omdat mensen die op zoek zijn naar gepersonaliseerde informatie reviews controleren om inzicht te krijgen in wat het bedrijf biedt.
Hoewel er veel discussie is over de beste manier om reviews te krijgen, kan het geen kwaad om je klanten aan te moedigen om reviews over je bedrijf te schrijven. Door hoge kwaliteitsnormen te handhaven en je klanten meer te geven dan ze verwachten, krijgt je je beoordelingen gemakkelijk.
Zorg ervoor dat de beoordelingen die je krijgt afkomstig zijn van verschillende bronnen, waaronder traditionele reviews van derden en reviews zoals Google Local Guides, Yelp en dergelijke.
Tip 10: Optimaliseer je inkomende links
Om gezag en een goede reputatie als een lokaal bedrijf te ontwikkelen, moet je bedrijf worden erkend door andere bedrijven in je lokale omgeving. Links van andere lokale websites naar je website kunnen daarom uitermate nuttig zijn.
Lokale bedrijven kunnen op verschillende manieren links verkrijgen. Je kunt een webinar of meetup sponsoren, een community-evenement organiseren, donaties doen, iets promoten waar je van houdt, en relaties opbouwen met prominente mensen.
Zorg er bij het verder ontwikkelen van je lokale linkbuilding voor dat je:
- Links van goede kwaliteit ontvangt.
- Dat de ankerteksten van je lokale links locatie gebaseerde zoekwoorden bevatten.
- Zorg voor diversiteit in de ankerteksten.
- Zorg voor een diversiteit aan inkomende links.
Tip 11: Gebruik zoekwoorden effectief
Zorg ervoor dat je relevante en actuele zoekwoorden voor producten of diensten gebruikt in je GMB-bedrijfsprofiel, in recensies, in de content van je website en in het domein. Het verdient de voorkeur dat deze zoekwoorden locatie gebaseerd zijn.
Als je je lokale SEO-strategie wijzigt, richt je dan op een langetermijnstrategie en niet alleen op snelle winsten.
De lokale SEO-checklist: helpt je om een geweldige local SEO strategie succesvol uit te voeren
Tegenwoordig begrijpt elk bedrijf het belang van zoekmachine optimalisatie. Maar sommige mensen zijn nog niet bekend met de noodzaak van lokale SEO. Lokale SEO is essentieel voor elk bedrijf, maar vooral voor MKB-bedrijven die zich moeten onderscheiden van hun lokale concurrenten.
Hieronder vind je de lokale SEO-checklist die je kunt gebruiken om je bereik te vergroten en je verkoop te verbeteren.
De lokale SEO-checklist, door deze checklist te volgen, ben je goed op weg om een geweldige lokale SEO-strategie voor je bedrijf te implementeren.
Bepaal welke zoekwoorden je wilt targeten. De eerste stap bij het verbeteren van je lokale SEO-strategie is om te beslissen op welke zoekwoorden je wilt targeten en waarvoor je wilt ranken in Google
Denk na over de soorten zoektermen die potentiële klanten zullen typen om een dienst of product te vinden dat je aanbiedt. Doe wat zoekwoordonderzoek en zoek uit welke zinnen mensen meestal gebruiken bij het zoeken naar producten en diensten die vergelijkbaar zijn met die van jou.
Het is ook belangrijk om te zoeken naar informatieve zoekopdrachten en een manier te vinden om je bedrijf te laten verschijnen als antwoord op veelgestelde vragen die relevant zijn voor je branche.
Er zijn veel gratis tools die je hierbij kunnen helpen, waaronder de extensie Keywords Everywhere voor Google Chrome. Maak gebruik van deze tools en gebruik ze om gegevens te verzamelen over het soort mensen dat zoekt naar wat u te bieden heeft.
Optimaliseer je website voor die zoekwoorden
Nadat je je hoofd zoekwoorden hebt geïdentificeerd, is het tijd om je website voor hen te optimaliseren. Zoek uit welke pagina's op je website zich richten op specifieke woordgroepen of woordgroepen.
Zorg ervoor dat je een SEO-plug-in installeert om ervoor te zorgen dat je je zoekwoorden vaak genoeg gebruikt, maar let op je zoekwoorden niet te vaak te gebruiken.
Vergeet niet om strategisch te zijn over hoe je je hoofd zoekwoorden gebruikt. Hieronder volgen enkele tips die je hierbij kunnen helpen:
Maak unieke lokale pagina's voor alle producten en diensten
Schrijf originele content om vragen te beantwoorden en terug te linken naar verkooppagina's.
Gebruik je zoekwoord of zin op belangrijke locaties zoals: URL's, meta-beschrijvingen, titels, kopteksten en alt-teksten.
Zorg er ten slotte voor dat je zoekwoorden op een natuurlijke manier toepast. Zorg ervoor dat het gebruik van zoekwoorden altijd natuurlijk is want anders zal Google je straffen.
Wacht niet op inkomende backlinks
Wacht niet tot mensen je site bezoeken maar ga erop uit. Er zijn veel manieren waarop je kunt beginnen met creëren van backlinks voor je website, waaronder:
Maak gebruik van social media voor het creëren van backlinks
Zorg ervoor dat je bedrijfsvermelding op sites als Yelp up-to-date is en dat het account een link naar je website bevat.
Zorg ervoor dat websites naar je site verwijzen wanneer ze je merk vermelden.
Je kunt ook contact opnemen met blogs en andere websites om te vragen naar mogelijkheden voor het plaatsen van gastblogs.
Update je Google Mijn Bedrijf profiel
Elk bedrijf heeft toegang tot een gratis Google Mijn Bedrijf-pagina. Begin met het verifiëren van die pagina als je dat nog niet hebt gedaan.
Ga dan aan de slag om het te optimaliseren. Voeg foto's van je bedrijf en je personeel toe en vergeet niet zoekwoorden op te nemen bij het hernoemen van deze afbeeldingen.
Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat alle informatie op deze pagina correct is. Controleer nogmaals je: naam, adres, e-mailadres, openingstijden, telefoonnummer en website-URL om ervoor te zorgen dat alles up-to-date is.
Vraag om Google reviews, hoe Google reviews te krijgen
Google reviews maken een groot verschil in de positie van je bedrijf in de zoekresultaten. De eenvoudigste manier om meer reviews te krijgen, is gewoon om klanten te vragen een review voor je te schrijven. Herinner klanten eraan een beoordeling achter te laten wanneer zij in je winkel winkelen. Je kunt beoordelingen ook stimuleren door korting te geven op een specifiek product of een specifieke service.
Plaats regelmatig uniek content van hoge kwaliteit
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je regelmatig hoogwaardig, uniek content deelt die vragen van mensen beantwoordt. Consistente blogposts, minstens één per maand, helpen je zoekmachine ranking te verbeteren en je klanten waardevolle informatie te geven.
Volg nauwgezet je resultaten
Er zijn veel gratis tools die je helpen te zien hoe je website presteert en hoe je het kunt verbeteren. Besteed speciale aandacht aan deze statistieken en gebruik deze informatie om je online aanwezigheid te laten groeien.
Zorg voor een optimaal presterende mobiele versie van je website
Veel mensen voeren lokale zoekopdrachten uit vanaf een mobiel apparaat. Als je hen van dienst wilt zijn en hen naar je bedrijf wilt trekken, is een snelladende, gemakkelijk te navigeren mobiele site een must.
Zorg ervoor dat mensen je mobiele site voor je testen om te controleren of deze optimaal presteert. Besteed aandacht aan de feedback die ze hebben over zaken als laadsnelheid en gebruiksgemak, want een goede mobiele site kan je ranking in Google aanzienlijk verhogen en conversies verbeteren.
Ben je op zoek naar local SEO advies?
Je hebt de lokale SEO-checklist om je te helpen de online aanwezigheid van je bedrijf te optimaliseren. Maar ben je op zoek naar wat meer gepersonaliseerd local SEO advies?
Neem dan vandaag nog contact met mij op via de contactpagina voor een gratis local SEO audit die je lokale ranking verbeterd.
Vergeet niet om een enthousiaste reactie onder dit artikel te plaatsen!