SEO is een hot buzz woord en het zoeken naar geschikte SEO-bedrijven groeit sinds 2004 gestaag volgens Google Trends. Nu de marketing- en reclame budgetten worden verlaagd en de marketing euro’s slinken in het licht van de economische recessie, wil ik je de redenen uitleggen waarom je juist nu actief zou moeten investeren in SEO voor je bedrijf.
De plek die digital marketing inneemt in de dagelijkse bedrijfsvoering is groot. Maar de snelheid waarmee digital zich ontwikkelt, is lastig bij te houden en dat terwijl het toch een onmisbaar onderdeel van elk businessplan is.
Ik ga enkele redenen uiteenzetten waarom SEO één van de beste marketinginvesteringen is die je kunt doen in deze tijd van economische onzekerheid waar elke euro telt.
Opgelet: Op het moment van schrijven april 2020 wijst alles op een komende economische recessie waarbij volledig economisch herstel mogelijk jaren op zich laat wachten. Door de actuele corona crisis zijn consumenten aan huis gekluisterd en verplaatst het winkelen van een winkel bezoeken naar online winkelen. De komende recessie zal een periode worden waarin het kaf van het koren wordt gescheiden. Het doen van de juiste investeringen dragen er in hoge mate aan bij dat je bij het koren blijft behoren.
“Je grootste kostenpost is het geld dat je kunt verdienen maar niet doet.”
Het online zoekverkeer wordt niet negatief beïnvloed door actualiteiten
De verkoop kan dalen en conversieratio's kunnen haperen, maar zoekverkeer gaat nergens heen. Een recessie of crisis betekent niet dat mensen niet meer op internet zoeken. Google zoekopdrachten per gebruiker nemen nog steeds toe en zoekmachines zoals Google en Bing blijven bestaan.
Data toont dat investeren in SEO loont
Hoewel de gevolgen van een recessie negatief zijn, hebben we het geluk dat we data hebben om te laten zien wat bedrijven in het verleden hebben gedaan om de economische achteruitgang te bestrijden.
In de recessie van 1990 bijvoorbeeld, zagen bedrijven die hun marketingbudget hetzelfde hielden van voor de recessie tot na de recessie, een stijging van meer dan 10% in hun beurswaarde tegen de tijd dat de economie stabiliseerde in 1992 in vergelijking met bedrijven die hun marketingbudget verlaagde in deze periode.
Hoewel Google niet aanwezig was tijdens deze specifieke recessie, laat het zien dat het verminderen van je marketinginspanningen uiteindelijk je winst zal schaden. Nu digitale marketing de industrie de afgelopen decennia overheerst, mag SEO niet uit de gratie raken anders riskeer je uiteindelijk je winst.
Nu we door de uitbraak van het coronavirus / COVID-19 in een economische recessie terechtkomen, worstelen bedrijven over de hele wereld om te overleven. Slimme bedrijfseigenaren annuleren alle externe kosten om deze moeilijke tijden door te komen. Het kan verleidelijk zijn om je marketing budget te verlagen. Maar hier zijn vijf redenen waarom je meer dan ooit zou moeten investeren in SEO.
Bedrijven met topposities in Google doen goede zaken
Bedrijven die vanwege corona hun deuren sluiten, geannuleerde bestellingen en quarantaines betekenen dat mensen thuis blijven. Maar ze moeten nog steeds dingen kopen. Ze winkelen gewoon online in plaats van in fysieke winkels. Veel van deze aankopen beginnen op: Google, Bing of andere zoekmachines. Hoog in de zoekresultaten verschijnen was nog nooit zo belangrijk of lucratief en als meer mensen gedwongen worden om online te winkelen, zijn ze misschien ook bereid om pagina twee of drie van de zoekresultaten te bekijken. Dat betekent meer winst voor bedrijven die hun ranking in de zoekmachines op orde hebben.
“75% van de gebruikers zoekt niet voorbij de eerste Google pagina.”
SEO levert verkopen op
Geld is de levensader van je bedrijf. Zonder dit kun je jouw: werknemers, voorraden en rekeningen niet betalen. Degenen die cash hebben, of cashflow genereren, kunnen de economische neergang veel beter doorstaan dan degenen die hun zaken niet op orde hebben. Het genereren van relevant zoekverkeer naar je website met SEO is één van de beste manieren om snel structureel omzet binnen te halen. Wanneer je in de hoogste zoekresultaten wordt weergegeven bereik je potentiële klanten wanneer ze in nood verkeren. Door je merk aan consumenten voor te stellen, zullen ze je aanbod aanschaffen wanneer ze een koopbeslissing nemen.
Hoog scoren in de zoekresultaten kan je: lokale, nationale of zelfs wereldwijde handel opleveren. Met een gedegen SEO-uitvoer kan je elke omzetdaling als gevolg van een economische recessie tegengaan.
Mijn SEO-service is recessie vriendelijk geprijsd en fiscaal aftrekbaar
Ondanks wat veel SEO bedrijven je willen vertellen, hoeft SEO niet duur te zijn. Het is een vorm van marketing waarvoor geen hoog advertentiebudget nodig is. Afhankelijk van je ervaring kun je zoveel of weinig uitbesteden als je wilt. Als je bekend bent met zoekmachine optimalisatie, kun je direct beginnen met het aanpassen van je website en bloggen! Maar als je niet zeker weet waar je moet beginnen, heb je misschien wat begeleiding nodig.
SEO is duurzaam en toekomstbestendig
In tegenstelling tot pay-per-click-advertenties, die opdrogen zodra je stopt met investeren, zullen de vruchten van je SEO inspanningen jarenlang meegaan. Om hoog in de zoekresultaten te ranken, hoef je er alleen maar voor te zorgen dat je website perfect geoptimaliseerd is, dat je website waardevolle backlinks bezit en je potentiële bezoekers boeiende content biedt. Een enkele, goed gemaakte blogpost kan duizenden bezoekers van hoge kwaliteit maand na maand naar je website trekken zonder verdere investeringen. Dat is een hoge ROI!
“Je website is je beste werknemer, je beste werknemer verdient de beste SEO.”
SEO draagt in hoge mate bij aan de omzet en kan een faillissement voorkomen
Terwijl de economie vastloopt tijdens het coronavirus, is dit het beste moment om je euro’s te investeren in duurzame vormen van marketing zoals SEO. Als SEO goed wordt uitgevoerd, zal SEO tijdens een recessie bijdragen aan de winst van je bedrijf. Zodra de economie hersteld ben je jouw concullega’s die niet investeren - en daardoor mogelijk failliet gaan - tijdens de recessie voorbij gegaan.
Wanneer je investeert in SEO, toon je je klanten dat je bedrijf springlevend is. Met deze vorm van marketing kun je je website gebruiken om ontelbaar nieuwe klanten te bereiken. SEO inzetten tijdens een recessie moet worden beschouwd als een belangrijke bijdrage aan de winst en de continuïteit van je bedrijf, niet als een verlies.
Dit is hét moment om je online marketinginspanningen te starten of uit te breiden, laat mensen weten dat je er bent. Je website kan een waardevol hulpmiddel zijn om miljoenen potentiële klanten te bereiken. SEO is daarmee kosteneffectief. Als je jouw website negeert, toont het potentiële klanten dat je niet langer actief bent en zal niet alleen de huidige omzet en winst maar ook de toekomstige omzet en winst daaronder lijden.
Houd je online marketinginspanningen op peil. Wanneer de recessie eindigt, zal je veel sterker zijn dan concurrenten die hun marketinginspanningen in deze neergaande economie verminderen.
Ik hanteer geen maandelijks urenpakket
Ik ben een zelfstandig SEO specialist die sinds 2006 zijn SEO-vaardigheden gedreven ontwikkeld heeft. Wat ik in een uur doe daar heeft een collega SEO expert drie uur voor nodig omdat ik sinds 2006 vele SEO processen gestroomlijnd heb. Hypothetisch zou iemand maandelijks honderd uur aan SEO kunnen besteden en geen resultaten kunnen behalen. Volgens onderzoek blijkt dan ook dat slechts 37% van de SEO experts competent is. Het maandelijks aantal uren dat aan SEO besteed wordt is irrelevant. Ik hanteer daarom geen maandelijks urenpakket maar een vriendelijke maandelijkse compensatie voor de waarde die ik op effectieve creëer omdat ik sinds 2006 mijn skill set ontwikkeld heb. Indien je iemand per uur wenst te betalen kun je beter een employee aannemen.
Geen administratieve lasten en geen werkgevers verantwoordelijkheden
Ik werk via een payroll bureau dus de administratieve belasting van onze samenwerking blijft beperkt tot het voldoen van een acceptgiro en je bent bij wet gevrijwaard van werkgeversverplichtingen.
Het overcomplete local SEO pakket bestaat uit:
- Ik rank je website in Google en Bing. Bing SEO is anders dan Google SEO.
- Een uitvoerig local SEO audit.
- Het optimaliseren van de on-page factoren op je website voor local search.
- Google 3-Pack implementaties.
- Google Mijn Bedrijf implementaties.
- SEO copywriting voor lokale vindbaarheid.
- Aantal zoekwoorden in overleg.
- Maandelijkse blog content creatie dat geoptimaliseerd is voor local search.
- Linkbuilding.
- Local linkbuilding.
- Het creëren van local citations.
- Maandelijkse rapportage.
- Onbeperkte internet coaching.
- Voor cliënten ben ik ook buiten kantooruren en op feest- en zondagen bereikbaar.
- Je zit niet vast aan een contract.
- Jouw wensen staan voorop.
Uit onderzoek van het KVK blijkt dat het MKB circa vier uur per maand aan SEO besteed. Mijn vriendelijke geprijsde SEO service zonder contract bestaat uit minimaal één dagdeel SEO per maand tevens ben ik nagenoeg 24/7 te bereiken voor vragen en oplossingen op het gebied van digital marketing. Investeer nu in SEO dan pluk je daar op korte en lange termijn de vruchten van.
“Een onderzoek van Digital Marketing Institute toont dat slechts 37% van de SEO experts competent is.”
De hoogte van de investering
De maandelijks investering voor mijn fiscaal aftrekbare SEO-service bedraagt slechts € 390.- exclusief btw.
Dit is één van de laagste maandelijkse investeringen in de markt! Het kan simpelweg niet voordeliger zonder in te leveren op service en kwaliteit tevens hanteer ik geen contract en dit biedt je zekerheid. Enkel onethische SEO cowboys bieden lagere tarieven en deze charlatans bezorgen je veel (juridische en financiële) hoofdbrekens.
In deze economische omstandigheden is een beurs analogie gepast
Zoekmachine rankings zijn als aandelen voor je bedrijf! Inzicht in beurshandel maakt je een betere ondernemer. De meest vermogende investeerders als Warren Buffett spelen het spel anders dan de middelmatige massa. Een bekende Warren Buffett quote luidt: “wees voorzichtig wanneer de massa hebzuchtig is en koopt en koop wanneer de rest afwachtend of bang is.” Juist nu is hét moment bij uitstek om te investeren in een voorsprong want de rest is afwachtend. Dit Adformatie blog (De link opent in een nieuw tabblad) van Fons van Dyck, professor merkstrategie aan de Vrije Universiteit Brussel bevestigd dit.
Bij mij ontvang je de beste koop
Ben je gereed om te floreren tijdens deze coronavirus-crisis en komende recessie? Ik bied een: complete, betaalbare en fiscaal aftrekbare SEO-oplossing zonder contract dat voordeliger is dan het aannemen van een deeltijd senior SEO specialist.
Wat mijn serviceverlening onderscheid van overige SEO bureaus is dat jouw wensen voorop staan en dat ik zaken benader als een teamgenoot. Ik ben dan ook altijd te vinden voor een gezellig gesprek op Facebook. Ik beschik over een uitgebreid zakelijk netwerk en een ruime expertise op het gebied van internet en digital marketing waar jij je voordeel mee kan doen.
Vergeet niet, je grootste kostenpost in deze economische omstandigheden is het geld dat je kunt verdienen maar niet doet. De bedrijven die juist nu slim investeren in SEO overleven de recessie en hebben een grote voorsprong zodra de economie aantrekt. Hoogwaardige SEO kan een faillissement voorkomen. Bij mij ontvang je de beste koop, de beste voorwaarden en een betrokken benadering.
Vul nu het onderstaand contactformulier in dan ontvang je een gratis local SEO audit ter waarde van € 147.- waarmee je website lokaal optimaal vindbaar wordt. Dit aanbod is geheel vrijblijvend, het verplicht je tot niets.
Je gegevens zijn gegarandeerd 100% veilig, ik zal nooit spam versturen.