Wat is Lokale SEO?

Wat is Lokale SEO?

Dennis Marinus Scholtus SEO

Lokale SEO is een effectieve manier om je lokale bedrijf online lokaal te promoten. Het helpt bedrijven om hun producten en diensten te promoten aan lokale klanten op het exacte moment dat ze online naar hen op zoek zijn. Dit wordt bereikt door middel van een verscheidenheid aan methoden, waarvan sommige sterk verschillen van wat er wordt beoefend in de standaard SEO.

Wat is local SEO?

Wat is een local search?

Laten we eerst eens kijken naar de verschillen tussen een standaard zoekopdracht en wat bekend staat als een lokale zoekopdracht.

Volgens Google heeft 47% van de zoekopdrachten nu een lokale zoekintentie.

Voor dit soort zoekopdrachten, die meestal een locatie omvatten begrijpen zoekmachines dat wat de consument wil zijn Google vermeldingen op basis van locatie en dat is dus precies wat ze bieden in de lokale zoekmachine resultaten pagina’s.

Wat zijn lokale zoekmachineresultaten?

Wat lokale bedrijven het meest nodig hebben om het zoekverkeer naar hun websites of door hun deuren te verbeteren is online zichtbaarheid op wat bekend staat als de ‘Google 3-Pack’. Dit is het blok van drie bedrijfsoverzichten die onder de kaart verschijnen in de resultaten die worden weergegeven na een Google zoekopdracht met lokale zoekintentie.

Je zult merken dat er hier veel anders is dan de standaard organische resultaten, zoals: openingstijden, beoordelingen en zelfs foto’s. Hoewel Google slim genoeg is om deze informatie direct van je website te halen is dat niet waar deze elementen vandaan komen.

Alles wat in het lokale pakket wordt weergegeven, komt van het bedrijfsprofiel van Google My Business, een cruciaal onderdeel van Local SEO dat steeds belangrijker wordt naarmate Google meer zoekopdrachten direct in de SERPs probeert te vervullen.

Je GMB profiel kan een groot aantal informatie bevatten die je zelf hebt ingediend, zoals: diensten die je aanbiedt, contactgegevens, bedrijfsomschrijving, categorie en openingstijden, maar het is belangrijk om op te merken dat functies zoals GMB attributen, GMB Vraag en Antwoorden en Google Reviews bijna volledig worden gegenereerd door consumenten.

Een belangrijke factor voor succes met lokale SEO is ervoor te zorgen dat je GMB profiel zo up-to-date en accuraat mogelijk is , zodat het een hogere kans heeft om in de Local 3-Pack te verschijnen en betrouwbaar, aantrekkelijk en aantrekkelijk genoeg is om een doorklik te garanderen.

Wat zijn local citations?

Een local citation is elke online vermelding waar je bedrijf met een volledig NAW verschijnt. Meestal is dit een online directory.

Local citations zijn bijzonder belangrijk voor lokale SEO het toont Google dat je website en de informatie in je GMB profiel betrouwbaar en up-to-date zijn.

We hebben een aantal van de belangrijkste local SEO elementen besproken die helpen om succes te bereiken in lokale SEO. Hieronder een aantal belangrijke local SEO ranking factors 

Je website optimaliseren voor lokale SEO

Het ‘lokaal optimaliseren’ van je website betekent dat je jouw stad, provincie of regio op een natuurlijke manier op je website plaatst. Voor bedrijven met meerdere locaties kan dit betekenen dat er aparte pagina’s moeten worden gemaakt.

Je Google Mijn Bedrijf vermelding claimen 

Het claimen van je Google Mijn Bedrijf pagina is een belangrijke stap om je bedrijf te helpen bij het weergeven van belangrijke Google services, zoals lokale zoekresultaten en Google Maps.

Het beheer van reviews

Authentieke reviews zijn van cruciaal belang om de kwaliteit van je diensten of services te laten zien en om rankings signalen naar de zoekmachines te sturen dat je website en service vertrouwd en nuttig zijn. De hoeveelheid beoordelingen die je ontvangt, de algemene kwaliteit van de beoordelingen en de autoriteit van de beoordelingssites zelf zijn allemaal belangrijke factoren voor lokale zoekresultaten.

Verkrijgen van kwalitatieve, relevante (lokale) backlinks

Natuurlijk verkregen (lokale) backlinks van gerenommeerde websites helpen zoekmachines om je site te herkennen als een betrouwbare bron van informatie en versterkt het ‘prominente’ aspect van het lokale zoekalgoritme. Links van lokale kranten, bloggers en bedrijfsverenigingen, evenals local citations, kunnen allemaal helpen om de zichtbaarheid van je zoekopdracht te verbeteren.

Zes redenen waarom lokale SEO diensten je kunnen helpen nieuwe klanten aan te trekken

Lokale klanten wenden zich tot het internet om lokale bedrijven te vinden, op de desktop en op mobiel. Het tijdperk van het gedrukte telefoonboek is voorbij. Nu steeds meer mensen zich tot het internet wenden om informatie over lokale bedrijven te vinden.    

Lokale zoekmarketing is zeer doelgericht en duurzaam

De belangrijkste reden waarom mensen lokaal zoeken is om een bedrijf te vinden. De tweede meest voorkomende reden is het vinden van een product of dienst. Veel lokale zoekers zijn op zoek naar een specifieke bedrijfsnaam, maar veel mensen die zoeken hebben geen specifiek bedrijf in gedachten wanneer ze hun jacht beginnen.

Door gebruik te maken van lokale zoek tactieken kun je jouw bedrijf beter positioneren en promoten wat je te bieden hebt aan lokale klanten wanneer zij op zoek zijn naar jouw type bedrijf. Er is geen betere tijd om in contact te komen met een potentiële klant dan wanneer zij je echt nodig hebben.

Lokaal zoeken heeft de hoogste conversie niveaus van alle lokale reclamekanalen 

Online bedrijfsgidsen tonen een: bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer en soms aanvullende informatie. Lokale directories domineren de eerste pagina van veel lokale zoekresultaten. Lokale directory marketing heeft een hogere conversie ratio dan andere meer traditionele reclame opties, tot wel vijftig procent conversie op sommige bedrijfsgidsen. Dat betekent dat door het nauwkeurig vermelden van je bedrijf op kwalitatieve online directory sites je eenvoudig meer leads kunt werven.

Mobiel internet groeit

Steeds meer klanten gebruiken mobiele telefoons of tablets om de beste lokale bedrijven te vinden terwijl ze onderweg zijn. In feite is de mobiele digitale media tijd nu hoger (52%) in vergelijking met desktop gebruik (48%). Lokale SEO heeft betrekking op zowel pc en mobiel internet, wat betekent dat je nooit een potentiële klant mist.

Lokale SEO resulteert in een groot rendement op investering

In tegenstelling tot traditionele print reclame, is er bij lokale SEO weinig exposure verspild. Je bereikt potentiële klanten wanneer ze je nodig hebben. Dit maakt lokale SEO zowel efficiënt als kosteneffectief.

86% van de consumenten vertrouwt zowel op online bedrijfsbeoordelingen als op persoonlijke aanbevelingen

Mond-tot-mondreclame is een belangrijke factor in het succes van veel lokale bedrijven. Verhoog dus de online reputatie van je bedrijf, vraag vertrouwde klanten om een positieve beoordeling over je bedrijf online achter te laten.

Lokale klanten vertrouwen op het internet om informatie over je bedrijf te vinden

Tegenwoordig zijn mensen afhankelijk van het internet om informatie te vinden over alle soorten producten en diensten, of ze nu gebruik maken van traditionele zoekmethoden of, zoals steeds vaker het geval is, het zoeken met spraakgestuurde zoekopdrachten om lokale bedrijven te vinden. Als je bedrijf niet wordt gevonden op de lokale zoekresultaten, zal je nieuwe klanten mislopen.

Het implementeren van een verscheidenheid aan lokale SEO strategieën voor je bedrijf kan je helpen om op de internetkaart te verschijnen!

Laat je bedrijf groeien met behulp van lokale SEO

Nu is de tijd om te profiteren van lokale SEO diensten en je bedrijfsgroei te stimuleren voordat je concurrenten het doen. Alle lokale bedrijven, van: loodgieters en administrateurs tot bloemisten en accountants kunnen hun bedrijf verbeteren en meer geld verdienen door middel van lokale SEO. Dus begin vandaag nog met local SEO!

Als je in de regio Nijmegen woont lees dan verder op de SEO Nijmegen pagina.

 

0 Shares